מרהיב • מסלול הליכה בן מאות קילומטרים בהרי הכרמל

במסלול משולבות נקודות תצפית ומצפורים, שמהם ניתן לצפות על הנופים המרהיבים העוטפים את הכפרים הדרוזיים
קובי פינקלר No Comments on מרהיב • מסלול הליכה בן מאות קילומטרים בהרי הכרמל

מסלול "שביל הבנים"- משתרע לאורך 226 ק"מ עובר דרך 18 כפרים דרוזים ונקודות תצפית. המרוץ עובר בתחילתו של המסלול • השביל חושף בפני המטיילים את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, את התרבות והמסורת עתיקת היומין של העדה ואת סיפור השתלבותה בישראל

במסלול משולבות נקודות תצפית ומצפורים, שמהם ניתן לצפות על הנופים המרהיבים העוטפים את הכפרים הדרוזיים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כשנה, נחנך לראשונה מסלול "שביל הבנים"- מסלול המשתרע לאורך 226 ק"מ בהרי הכרמל ועובר דרך 18 כפרים דרוזים ונקודות תצפית. מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים, מהווה כבכל שנה את יריית הפתיחה לעונת התיירות בצפון.

במוחרקה שברכס הכרמל, יתקיים לזכרם מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים" הרביעי, להנצחת 411 חללי העדה הדרוזית. המרוץ יתקיים בהובלת תת אלוף במיל' אמל אסעד, אשר שכל את אחיו, וופא אסעד לפני 22 שנים בקרב עם מחבלים בעזה.

אודות שביל הבנים הדרוזים:

השביל חושף בפני המטיילים את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, את התרבות והמסורת עתיקת היומין של העדה ואת סיפור השתלבותה ברקמת החיים של החברה בישראל. המסלול מסומן ומשתרע לאורך 226 ק"מ אשר עוברים דרך 18 כפרים דרוזים: מהכרמל (דליית אל כרמל), דרך הגליל ומסתיים בקרב יתרו- נבי שועייב.

מסלול זה נותן למעשה הזדמנות לקהל רחב ומגוון להביע הזדהות ותמיכה בבני המשפחות השכולות ולהכיר מקרוב את בני העדה ואת אורחות חייהם, וזאת באווירה של אחווה מקרבת לבבות ובמסגרת בילוי ופעילות בחיק הטבע על רקע נופי הגליל והעמקים הסובבים את הכפרים הדרוזים.

השבילים הוכשרו על בסיס דרכי נוף קיימות, אשר סובבות את כל הכפרים הדרוזיים ומסומנים כמסלולי טיולים לכל המשפחה: הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים. בנוסף, השביל ישמש לעריכת אירועים חברתיים וספורטיביים מאורגנים ורחבי היקף גם לאירועים פרטיים שיתקיימו במהלך השנה כולה. ​ המרוץ ייערך בכל שנה במטרה לבסס מסורת של הנצחה ומסגרת להידוק הקשרים בים כפרי הדרוזים ובני העדה לבין כלל הציבור בישראל.

במסלול משולבות נקודות תצפית ומצפורים, שמהם ניתן לצפות על הנופים המרהיבים העוטפים את הכפרים הדרוזיים. מנקודות התצפית ניתן להשקיף על נקודות ואתרים המלמדים על ראשית ההתיישבות הדרוזית בישראל, על הברית שנכרתה בין העדה לבין המדינה עם תקומתה ועל אורח חייה. ​​​​ בנקודות התצפית והמצפורים מונצח זכרם של חללי העדה בציון פועלם וזיקתם למקום, ובמטרה להנחיל את ערכי המופת של אומץ, גבורה, נאמנות, אחריות הדדית ואחווה שאפיינו את דרכם.



0 תגובות